Met een goed bedrijfsprofiel presenteer je je bedrijf nog beter en kan je ook gericht gaan adverteren. Zo haal je nog meer uit je netwerk en je doelgroep en benut je de mogelijkheden van LinkedIn optimaal. LinkedIn is bij uitstek een platform om nieuwe klanten, medewerkers of samenwerkingspartners te vinden. Een bedrijfspagina aanmaken is erg gemakkelijk, dus waarom zou je het niet doen?
Zoals je kunt lezen, biedt een bedrijfsprofiel op LinkedIn veel voordelen en mogelijkheden. Het loont dus om je te verdiepen in de zakelijke opties van LinkedIn, zeker als jouw doelgroep ook op dit platform actief is. Het volgen van een cursus LinkedIn of zelf uitzoeken hoe het werkt, is dan ook een goeie investering qua tijd en geld. Nog een paar tips voordat je aan de slag gaat:
Tip 1: vul je persoons- en bedrijfsprofiel altijd zo volledig mogelijk in. Zorg dat je netwerk en potentiële klanten je makkelijk kunnen vinden en bereiken (als je dat wilt natuurlijk…).
Tip 2: maak een bedrijfslogo, zet deze op je bedrijfsprofiel en maak deze ook zichtbaar op je persoonlijke profiel! Je maakt dan al snel een professionelere indruk.
Heb je alles goed voor elkaar, dan kan je overwegen te gaan adverteren op LinkedIn. Net zoals bij Facebook kan je heel specifiek jouw doelgroep(en) benaderen. Zo kan je bijvoorbeeld selecteren op functie, locatie, bedrijfstak, leeftijd etc. Zorg dus dat je precies weet wie jouw klant is!